trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Wednesday 14 January 2015

Rayuan ku gagal..kpm..o..kpm

Hari ini keputusan permohonan rayuan untuk berpindah telah keluar...

:(  :(   :(

Sedih.....x terkata.....

X sampai hati nak bagitau anak2..
Bila berbual2 dengan anak2, yg ummi x dapat pindah..anak2 terus menangis....
"Kakak nak ummi....kakak nak ummi pindah kuantan"
" abg nak ummi...."
" hakim sayang ummi...."
" aain nak ummi..tp aain nak duduk kuantan dengan ayah dan ummi....aain x nak ummi balik batu pahat"
" ana nak ikut ummi"

Berderai air mata ku bila mendengar pujuk rayu anak2 ku.....

Macam mana aku nak menghadapi situasi ini, bila cuti tanpa gaji ku selama sebulan ini dah habis.....x dapat aku bayang kan perasaan anak2 yg berada dikuantan tanpa ummi....

X dapat aku bayangkan emosi zahin n diyanah bila aku dah mula kerja semula di batu pahat.....adakah setiap pagi aku harus memujuknya utk pergi ke sekolah tanpa deraian air mata.....dan tanpa janji2 yg aku sendiri tidak dapat tunaikan...." ummi janji yea....ummi balik awal..aain x nak duduk lama2 kat sekolah"

Macam mana ummi nak tunaikan wahai anakku..umi mengajar sesi petang..sampai rumah nnt mesti dah pukul 7.00 malam.....

Macam mana nanti suamiku menguruskan anak2 yg 3 org utk ke sekolah...bekalan untuk anak2....gosok baju utk anak2...tolong anak2 buat homework makan minum anak2..kejutkan bangun pagi..

Ya Allah.....kau permudahkan la urusan hambamu ini....

Wahai KPM...kasihani la pekerjamu ini....permudahkan urusan kami....macammana saya nak bekerja dengan tenang, jika berpisah dgn anak2 dan suami.....

Apakah kriteria yg kpm pilih untuk meluluskan permohonan kami ini...
Kenapa ada guru yang tidak membuat rayuan, tetapi permohonan pindahnya diluluskan..

Kenapa kami yang bertungkus lumus....mohon cuti....paksa suami mohon cuti....keluar belanja..semata2 utk membuat rayuan di putrajaya....tetapi permohonan kami gagal??????

Kenapa?????????

Fahamilah perasaan kami ini......

Hilang semangt saya utk bekerja...
Sedih bila suami kata...." xpe la ygg..ygg ambik cuti tanpa gaji lagi....kita makan la apa yg ada saje....kita berjimat2...

Dan anak2 kata....ummi jual nasi lemak .....nnt ummi boleh dapat duit...ummi x payah balik batu pahat lagi..... :(((

Menitis air mata ku.....anak2 memahami masalah yg dihadapi.....

Ya Allah...berilah kami petunjuk.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...