trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Sunday, 17 August 2014

Kembara Jalur Gemilang

Bersama Pegawai Daerah Batu Pahat..
Di hadapan SMK Senggarang.....

Kira2 pukul 4.30 ptg kami warga sekolah dikejutkan dengan kedatangan Pegawai Daerah Batu Pahat...
Kedatangannya adalah untuk menyampaikan bendera jalur gemilang kepada warga sekolah...

Kami semua merasa seronok..lihatlah pada gambar ...semuanya bergembira.....bos pun gembira.....

Inilah...guru2 sesi petang...yang sentiasa ceria.....walaupun dalam duka....


Read more ...

Saturday, 16 August 2014

Lego....oh...lego...

Hari ini ....hari jumaat....anak2 x sekolah....
Ayah x ada dirumah..jadi terpaksalah ummi melayan kelima2 anak2 ummi yg soleh dan solehah ini...

Kat rumah x ada tv....hanya ada wifi sahaja...
Dah jadi peraturan keluarga kami...internet hanya boleh dibuka pada hari cuti sahaja...(peraturan ini hanya sah utk anak2 sahaja.... )

Jadi apalagi..bgn tido terus cari handset...biasalah..handset ummi menjadi rebutan anak2. Biasanya zahinfaris yg menang....sebab mengamuk lebih bila x dpt handset ummi. Yang lain menggunakan laptop ummi, ayah  dan handset colby warna pink..

Hari ini...laptop ummi hantar pada kawan sbb screen nya pecah, ayah pula bawa laptop ke kuantan. Hanya tinggal hset ummi dan colby jea boleh guna...itu pun berebut.,

Penyelesainya...ummi ajak kakak, abg naufal dan abg hakim main lego....biarkan sikembar yg main internet...

Fuhh!!!!nak pecah kepala...melihat mainan lego ni...dah lah kecik2...kena kira lagi kedudukannya bila nak pasang...mula2 rajin la 3 beradik tu buat..lama2 dah penat , akhirnya ummi yg kena buat...

Dari pukul 9.00 am hingga 5.30 pm baru siap...

lego ini adalah hadiah dari suamiku untuk kakak faqihah nya yg berpuasa penuh selama 1 bulan

Read more ...

Thursday, 14 August 2014

Petunjuk dari Allah...

Berkat doa ibu.....

Aku mmg tak pernah terfikir untuk melabur ataumenyimpan emas. Sebab utama kerana aku tak ada duit tunai yang banyak....

Entah macam mana Allah telah gerakkan hati aku untuk membuka WEB berkaitan EMAS. Aku pun tak pernah terfikir tentang adanya pelaburan emas dan perak ni...

Asal usulnya macam ini....pada 30 NOVEmBER 2011 yang lalu..aku telah menemankan emak untuk menukar rantai emasnya yang telah putus. Aku tengok harga emas kat kedai itu iaka RM181 segram. Kebetulan aku juga ada membawa rantai dan gelang emas yang telah putus. Aku testlah....nak tahu boleh laku betapa RM.

Punyalah aku tetkejut...bila dikira harhanya telah meningkat hampir 3x ganda dengan harga asak masa aku beli 10 tahun dulu.

Bayangkanlah...aku beli emas tu hasil dari wang hantaran yang diberikan oleh suamiku dengan harga RM1800.00 (rantai leher dan gelang tangan) pada 10 tahin yang lalu. pada masa tu aku rasa dah bedar nilainya. Bila aku tanya kat mamat tu....dia kata nilainya RM5xxx.xx. terkejut aku...

Aku macam tak percaya. So....balik jea dari kedai emas...aku cari harga emas semasa kat laman web. Bila akau buka laman web tu..aku terus tertarik untuk membacanya awhinggalah aekarang. Barulah aku tahu tentang perlaburan emas dan perak ni...

Mungkin orang lain dah lama tahu  dan telahpun mendapat pulanganya. Tetapi aku baru nak merangkak dan belajar tentang pelaburan emas ini.

Yang seronoknya....aku bagitahu kat suamiku tentang pelaburan emas ni.  Sebab masa tu suamiku tengah sibuk dengan urusannya. Jadi akupun carilah maklumat ni sendiri dah fahamkan betul2 tentamg pelaburan emas ini. Bila aku dah betul2 faham barulah aku cerita kat suamiku.

Pada mulanya....dia tidak berminat.....

Jadi....aku pun carilah laman2 web yang menarik dan mudah difahaminya untuk dibaca. Alhamdulillah dengan sekali baca....suamiku terus berminat untuk membaca laman web yang seterusnya...

Dan sekarang....suami ku dah faham dan mahir tentang emas dan perak.. Aku yakin dan memang yakin dengan kebolehan suamiku....sebab suamiku sangat mahir matematik terutamanya matematik gunaan....

Read more ...

Belum masanya...

Tinggal kenangan.....
Entah kenapa...tiba2 teringat semula kenangan di lekoleko....
Malam ni tiba2 Diyanah menangis terjerit2..entah apa yang di mintanya.....nak peluk ummi..sedangkan ummi ada didepannya...menangis dan terus menangis tanpa henti selama 1 jam....bukan menangis biasa, tetapi terjerit2 sehingga Diyanah sendiri kata sakit tekak...x tahu nak buat apa..biarkan la Diyanah menangis....anggapanku...penat menangis nnt tidurla...

Alhamdulillah..Diyanah dah tidur..tapi aku pula yang tidak boleh tidur..waktu masih awal lagi sekitar pukul 1.00 pagi...
Masih memikirkan dimana aku meletakkan dompet ku yang usang itu... aku sangat sayang kat dompet itu....dibelinya pada tahun 2005 semasa lawatan ke Kelantan bersama suamiku..harganya hanya RM10.00....tapi tahan lama.. dibeli di Rantau Panjang...dah byk kali juga aku membeli dompet yg mahal2..yg berjenama..tetapi hanya mampu bertahan memakainya selama 1 atau 2 bln...kerana penggunaannya tidak secekap dompetku yang berharga RM10.00

Penat aku memikirkannya....
KRONOLOGI...
1. Lepas hantar anak2 ke sekolah tadika..aku singgah di Petronas untuk mengambil duit...aku beli sekali roti dan mee segera perisa tomyam yang dipacking dalam cawan...tiba2 teringin nak makan maggi...bayar dikaunter..lps tu aku keluar...dan masuk ke kereta..

2. Sampai rumah, aku ambil semua barang2 yg aku beli dan juga hset...letak atas meja ruang tamu...aku keluar rumah sidai kain dan buat apa2 kerja berkaitan jemur menjemur...

3. Siap kerja di luar rumah aku pun masuk dan makan mee segera...x lama lps tu ada panggilan dari sykt xxxx..nak hantar mesin basuh katanya...

4. Penghantar mesin basuh pun sampai...aku ambil langkah berjaga2 dengan menyembunyikan h,set dan handbeg ku di tempat yang selamat...maklumla..hanya aku seoramg sahaja di rumah, dan jiran2 sebelah semuanya x ada....sunyi sepi....aku pun lepak2 diluar rumah sambil2 membuat kerja ....aku biarkan sepenuhnya org tu buat sendiri di dalam rumah....aku duduk di luar..maklumla..byk kes rogol berlaku bila suri rumah berada seorg diri di rumah.....

5. Lepas siap pasang mesin basuh, pekerja tu pun balik....waktu dah pukul 11.00 pagi...aku bersiap2 nak ke sekolah...tiba2 teringat si Zahinfaris nak beli mainan kat kedai runcit Wandy...aku pun selongkar hbeg...kecewa....dompet ku dah x ada lagi...ada duit sebanyak RM500 yang baru aku ambil dari mesin atm tadi...

6. Kesimpulannya...aku x tahu mana dompet aku....
    Adakah tercicir di petronas..atau
    Adakah tercicir di rumah..atau
    Adakah diambil oleh pekerja sykt xxx tu....

Alhamdulillah..berkat didikan dari suamiku..aku x rasa terkilan atau gelisah bila dompetku hilang....x rasa pun duit rm500 yang baru diambil tadi dah hilang...
Atas prinsip..x ada rezeki...atau....ujian dari Allah...
Kalau ada rezeki, jumpala nnt...

Yg aku terkilan adalah..dompet kesayanganku itu yg hilang...

Allah dah bagi aku nikmat yang lebih besar lagi iaitu mesin basuh automatik 16kg...ini paling nikmat bagiku...


Read more ...

Sunday, 3 August 2014

Acer aspire p3

Alhamdulillah....
Rezeki yang tak disangka sangka...
Aku bersyukur kepada mu ya Allah...

Aku hanya nak pinjam laptop utk buat soalan periksa, tetapi Allah telah berikan ku hadiah yang sangat berharga buat diriku...yang selalu aku idam idamkan di dalam mimpiku.....

Terima kasih duhai suamiku....

Read more ...

Pagi raya 2014

Solat hari raya di Masjid KUSZA

Read more ...

Monday, 28 July 2014

Malam raya di k.terengganu 2014

Bbq.....

Makan...makan...dan makan...
Bersyukur dengan rezeki yang Allah kurniakan....
TerIngat saudaraku di GaZa....ampunkan lah kami...sesungguhnya kami insan yang lemah...hanya mampu berdoa agar kemenangan di pihak saudara kami...
Bantu lah mereka ya Allah....

Read more ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...