trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Sunday, 19 July 2015

Hari Raya 2015

Di Batu Pahat ,Johor...
Dah lama x beraya di Batu Pahat.....sejak kahwin selalu beraya di Terengganu....x de sistem giliran dalam keluarga kami....
X perlu nak gaduh2 nak balik mana...

Pada kami, yang paling jauh itu lah kami beraya dahulu...
Jadi sejak pindah kuantan....antara johor dan terengganu..johor yang paling jauh..jadi sekarang, kami akan beraya dahulu di johor, barulah terengganu...



Read more ...

Thursday, 16 July 2015

Janggut

Membela janggut itu sunnah nabi...
Tapi....kenalah nampak kemas...jangan serabai....


Dibawah ini ada beberapa orang pendakwah yang menjaga janggutnya dengan kemas...






Huhu...kalau kemas macam ni.....sedap mata memandang....bilalah agaknya....keajaiban akan berlaku.....kalau kita sendiri tengok dah serabut....inikan orang lain....
Apa boleh buat.....
Read more ...

Sunday, 12 July 2015

Pizza roti

Menu 25 ramadan

Read more ...

Wraps

Menu berbuka 24 ramadan

Dah siap semuanya...masukkan dalam microwave atau oven
Read more ...

Thursday, 9 July 2015

Hasil pertama

Huhu.....

Kena tingkatkan usaha lagi....
Alhamdulillah...walaupun dikategorikan sebagai pelajar yg kurang bijak, tetapi mereka masih tetap boleh diasah sehingga berjaya..
Melayan mereka seperti melayan anak2 kecil...kena belai, kena nasihat, kena marah...dan paling penting jgn bebankan mereka dgn perkara2 yg membosankan...insyallah...mereka akan bekerjasama..

Read more ...

Friday, 3 July 2015

Dunia baruku....

Sekolah baru....dunia baru

Diamanahkan untuk mengajar subjek pav (perabot) tingkatan 1...
Orang baru...kenalah terima apa saja....tanpa menolak..😢😢

Sepintas lalu, bila tgk silibus tingkatan 1 macam senang...tp bila diperhatikan....agak sukar juga, sebab x de buku teks sebagai bahan rujukan....hanya semata2 bergantung kepada modul sahaja....modulnya pun ringkas....pandai2 cikgu yg mengajar lah yg akan mengolahnya....

Teringat zaman 13 tahun yg lepas.....apabila berpindah ke segamat...tlah diamanahkan untuk mengajar subjek reka cipta...x de bahan rujukan dan yg paling malang lagi saya adalah perintis kelas reka cipta di smkpt segamat... bermula dgn zero...berkat dorongan dan sokongn suami, akhirnya saya berjaya menguasai subjek reka cipta....suami yang paling banyak membantu....

Kini sejarah bermula lagi....bezanya..sini dah ada perintis subjek pav...dah 3 tahun berjalan..jadi ...adalah bahan rujukan....

Semoga saya dapat memberi yang terbaik kpd pelajar2 smkss spt mana saya memberi khidmat yg terbaik kpd pelajar2 smkpt suatu ketika dahulu...aamiin

Read more ...

Tuesday, 30 June 2015

Menu berbuka puasa 1- 12 ramadan

Alhamdulillah....

Ramadan kali ini sungguh bermakna....
Permohonan pindah telah dimakbulkan oleh Allah swt...
Syukur yang tak terhingga.....

Dan paling best sekali....sejak 2 ramadan hingga sekarang, belum pernah lagi menjejak kaki ke bazar ramadan...1 ramadan terpaksa beli makanan untuk berbuka di bazar kerana pada hari tersebut, baru sampai dari Batu Pahat...penat drive....melayan anak2 yang baru sehari berpuasa...melayan kerenah anak2 yg rindu pada umminya...x pe la....belilah nasi ayam di area sg.soi.....

Anak2 lelaki dan suami berbuka puasa di surau....surau sini special...kalau di johor cuma berbuka dgn bubur lambuk...tapi disurau tpt kami tinggal ni berbuka seperti mana berbuka di rumah...ada macam2 lauk pauk dan kuih muih...yg pasti setiap hari berbeza menunya...itulah yg menjadi semangat org2 lelaki kat rumah ini berbuka di surau...

Kami yg dirumah makan ala kadar ....ikut kemampuan ummi nak masak...kalau rajin, makan special...kalau malas makan apa yg ada jea...

Yg pasti anak2 x nak beli makanan kat luar...kadang2 kesian juga kat anak2 yg kat rumah ni (anak perempuan)..asyik makan benda yg sama dan biasa2 saja...yg lelaki dapat makan special di surau...alhamdulillah..anak2 perempuan ummi baik2..x pernah merungut..makan apa saja yg dimasak oleh ummi...syukur dapat anak2 yg tak memilih makanan...

Baru seminggu disini, belum tahu lagi jalan2 untuk shopping...sabar yea anak2 perempuan ummi, nanti ummi dah tahu jalan ummi bawa anak2 perempuan ummi jalan2 cari makan...

Oleh kerana sekolah satu sesi..jadi masa pdp nya agak panjang..pukul 2.30ptg baru habis kelas...sebelum balik.... solat zohor dulu...itu..ini..begitu...begini..pukul 3.00ptg baru nak start enjin kereta berangkat balik ke rumah...sampai rumah dah dekat pukul 4.00ptg...cuaca sangat panas..itu yg buat ummi malas nak gi bazar ramadan....sampai  rumah melepakkkkk....x larat...

Kadang2 berangan....alangkah baiknya jika ke dapur jea..tgk2 dah tersiap makanan di meja....x perlulah nak masak...(hanya angan2 sahaja) harap2 boleh jadi kenyataan....aamiinn...

Impian dihati berbunga2 nak gi solat terawih setiap malam...best... solat terawih kat sini ada rehat...4 rakaat..tazkirah 20 minit...sambung lagi 4 rakaat dan 3 rakaat solat witir...x kerkejar2...ruang solat pun ada aircond......syukur..akhirnya dapat juga solat terawih berjemaah kat surau...ku sangka panas hingga ke ptg ...rupanya hujan ditengah hari...hanya dapat solat terawih 6 kali sahaja..😢😢😢😢

X dapat nak teruskan lagi sebab Diyanah menangis setiap kali dikejutkan dari tidur apabila selesai solat terawih....malas nak mengeruhkan keadaan..akhirnya ambil keputusan ..x gi lagi solat terawih ....muktamad.... .

Read more ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...