trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Thursday, 21 May 2015

HAri Guru 2015..yang HarU BirU

Tema hari guru...
"BACK TO SCHOOL"

Susah betul nak cari baju sekolah yg saiz org2 tua ni...3 hari berturut2 mencari baju sekolah sekitar bdr bp...tapi x ditemui...diyanah yg menjadi peneman setia ummi...
Dalam hati...ah! Sudah....mana nak cari baju putih ni...

Seperti biasa...khamis mlm jumaat akan balik ke kuantan...
Ptg jumaat ajak suami cari  baju hari guru....suami berhentikan van di depan mydin....alhamdulillah..akhirnya berjaya juga membeli 1 set baju sekolah...total harganya RM 6X.XX  MAHAL JUGA DLM HATI..
X pe....sempena hri guru...

Terkejut suami bila bagitau nak pakai baju sekolah ni utk hari guru...tapi mcm biasa suamiku ok jea...yg ptg tutup aurat dgn sempurna..nak pakai apa pun x kisah...i love u....

Tepat pukul 1.00 am... pagi ahad, aku bertolak balik ke bp dgn diyanah...huhu..sedih...berdoa dalam hati agar diyanah x meragam bila sampai stn bas batu pahat nnt...dan bas sampai cepat....sebab pagi tu nak kena datang sekolah waktu pagi...

Bas yang ditunggu pun dah tiba...nombor tiket 2c dan 2b...bila naik bas...seat tu dah ada org duduk...kesian pulak nak halau, sbb anaknya dah tidur...toleh ke belakang...ada banyak lagi seat yg kosong....x pe la...saya duduk belakang jea la...alamak....aku duduk diatas tayar bas....sudah...rasa menyesal pulak x halau adik kat depan tadi...dah pasti..aku x boleh tidur...bergegar2 duduk atas tayar bas.....

Sebab penat sangat, akhirnya aku pun tertidur..terjaga dari tidur...tgk luar tingkap....o..dah sampai segamat....2 jam lagi sampailah bp..alhmdulillah...sempat sampai sekolah sblm 7.15am...tgk jam baru puluk 4.am....sambung tidur lagi....


Read more ...

Saturday, 2 May 2015

Penyangkut baju

Semalam....1 mei 2015...

Hajat dihati nak beli penyangkut baju ikea melalui online....
Tunjuk gambar kat suami.....suami kata dia boleh buat....
Saya pun gelak2.......dan kata..x mahal lah abg....rm30 jea..

X pe abg buat dulu....
Dengan khusuk suami pun membuatnya dengan menggunakan penyidai baju yang nak roboh..

Ketuk....ketuk..dan grill...

Akhirnya...sangat menakjubkan....jimat rm90.00
Thank u  so much... love u forever...😉

Read more ...

Thursday, 30 April 2015

SUkan 2015 ☆☆ go...go..wira ☆☆

Hari ini hari sukan sekolah....
Esok dah cuti panjang...
Yea.....balik kuantan...
Rindu anak2....

Naib johan khemah tercantik 2015
Johan khemah tercantik 2015

Juara perbarisan 2015
Naib juara perbarisan 2015
Maskot paling kreatif 2015

Read more ...

Wednesday, 22 April 2015

Stok bento

Utk memudahkan mr.mama sediakan sarapan pagi , makan malam dan bekal anak2 kesekolah.

Sekurang-kurangnya dapatlah mengubat rindu masakan ummi ...dan yg paling ptg dapat berjimat..x perlu lagi beli lauk di luar...

Read more ...

Tuesday, 21 April 2015

Miss u......

Hari ni baru 21 hari aku berjauhan dgn anak2 dan suami... walaupun setiap hujung minggu aku pulang ke kuantan...tetapi hati ini semakin lama semakin rindu pada anak2...semakin menguji kesabaran dan keimananku....

Seusai solat....sering terbayangkan anak2 dan suami...
Terbayang semula si zahin yang menangis dan memujukku supaya jgn balik ke bp setiap kali aku ingin menggosok baju...
Terbayang wajah naufal yg sentiasa sedih dan ingin memelukku setiap kali malam ahad...mlm yg aku akan balik ke bp..
Terbayang wajah hakim dan faqihah yg inginkan pelukkan ku...
Terbayang wajah suami yg terpaksa menguruskan anak2....
Dan terbayangkan keadaan diyanah yg akan menangis setiap kali sampai di batu pahat......

Ya Allah....berikan aku kekuatan untuk menghadapi segala ujian mu...
Kuatkanlah iman ku....
Cekalkan la hati ku...
Berilah aku kesabaran dan ketenangam untuk menghadapi ujian ini...

Perancangan mu sangat baik....
Akhirnya...aku menemui hikmah disebalik ujian ini...
Dan....inilah ujian yg aku kena hadapi untuk membalas segala rahmatmu...aku redho ya Allah....



Ya Allah....kuatnya tarikan rindu seorang ummi terhadap anak2nya..,
Saat aku menulis ini...tiba2 anakku hakim menelefon...mengatakan ' hakim rindu ummi'.. skg masih pukul 6.50 pagi...

Ya Allah..berilah kekuatan kepada suami dan anak2ku untuk menghadapi ujian ini...
Air mata ku mengalir....dengan derasnya......

 ○  ○




Read more ...

Saturday, 18 April 2015

Masuk rumah baru

1 april 2015...
Alhamdulillah....penantian selama 5 bulan telah berakhir...

Read more ...

Friday, 3 April 2015

Travel pjj yang pertama

Waktu perjalanan 9.00 malam
Sampai di Kuantan pukul 3.00 pagi
Kos:

Tambang teksi dari rumah ke stn bas = RM10.00
Tiket pergi balik utk 2 org                       = RM107.00
Tambang teksi dari stn bas ke rumah =  RM 10.00
                                                 Jumlah      = RM127.00
Kos tambang utk 1 minggu....

Read more ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...