trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Sunday, 27 December 2015

Misi mencari kucing

Idea naufal....ajak ummi gi kedai pets utk membeli kucing...
Ayah pun gelak besar...x payah beli..cari jea kat pasar ikan...

Itulah budak2 zaman skg..kucing pun nak beli...

25.12.2015

Semasa nak gi pasar...ayah suruh semua org berdoa supaya jumpa kucing jantan yg hensem...

Lps beli ikan, kami pun meronda2 sekitar pasar...x jumpa....dah kecewa semua anak2...tiba2 nak balik muncullah 2 ekor kucing..yg satu jantan..yg lagi satu betina...

Kami pun berhenti dan panggil kucing tu...miow..miow....kucing tu pun datang...jinak..manja.,,apalagi...ummi pun masukkan kedalam sangkar...suka anak2..

Read more ...

Sambal hitam tomato


Tomato di basuh bersih
Potong tomato kpd 4 bahagian
Masak tomato di atas kuali tanpa menggunakan minyak sehingga semuanya menjadi hancur

Kisar bawang besar
Kuantiti ikut suka..lagi banyak bwg lagi sedap

Kisar ikan bilis..kyantiti pun ikut suka2..
Nak sedap letak banyak2

Kisar cili padi....nak pedas letak banyak

Campurkan bawang, ikan bilis dan cili padi

Letakkan minyak masak diatas kuali
Bila dah panas...masukkan semua bahan yg telah dikisar

Tumis sehingga kering dan naik bau
Dah kering..masukkan tomato yg telah dibuang airnya
Kacau sehingga sama rata dan sebati
Letakjan kicap, gula dan sedikit garam..
Tak perlu letak bagan perasa, sbb mmg dah sedap kerana ada ikan bilis



Sambal hitam tomato dah siap...
Sejukkan..kemudian masukkan kedalam bekas kaca 
Simpan dalam peti sejuk utk tahan lama...
Read more ...

Thursday, 24 December 2015

Sup pizza

Mmg sedao..sama macam pizza...yg ni lagi sedap...sebab dibuat oleh ummi sendiri dgn  bacaan selawat dan dimulai dgn bismillah...khas utk family tersayang


Roti perancis tu kena bakar kat oven..barulah iannya ranggup..

Read more ...

Berkhatan hari ke-6

Hari ini ummi masak nasi goreng..

Sempena merasmikan gere..yg ayah buat khas utk kami sekeluarga....

Read more ...

Sunday, 20 December 2015

Gazebo

Contoh2 gazebo....

Read more ...

Kisah kuih apam coklat...

Kalau ikutkan ..mmg best dan seronok buat kuih ni...boleh masyukkkk...

Tapi satu jealah....buat sorang2,..x ada peneman...ini membuatkan aku malas nak buat kuih....lainlah kalau ada peneman..yg setia dari mula sampai siap buat kuih...

Orang lain syok..jln sana..jalan sini...kita asyik ter cerut didapur melayan kuih muih ni.....

Apakan daya....dah nasib.......

Macam mana nak ubah nasib yea........

Read more ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...