trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Tuesday, 22 April 2014

Maggi.......

Diet la sangat.....belum pukul 12mlm dah lapar...
Keok..kruk...kruk..,..
Huah........x boleh tido.....

Suami ku kata....makanla.....x payah nak diet2 sgt....
Huhu.....baru try nak makan oat...perut dah  berbunyi memanjang....

Aku     :.....abg....laparla....
Suami  :..nak makan apa...
Aku     : ...nasi dah habis...lauk pun dah abis....
Suami : ...maggi nak...
Aku     : ...nak....nak.....tp abg yg buat la....
Suami  :....yea la....berapa bungkus.....2 bungkus yea...
Aku     :...alamak abg....1 bungkus jea la...kita kongsi....tp..kalau 1 bungkus macam x cukup....ygg ni mmg betul2 lapar ni...

):    program diet ku x menjadi.....

Read more ...

Diet.....again n again...

Hari ke dua aku makan malam d3ngan oat.....haha....
Masak macam biasa, cuma nasi di tukar kepada oat.....
Hari pertama agak payah sikit nak makan....hari ini tekak dah boleh terima oat...sedap juga ....

Dah banyak kali ingin mencuba, tetapi masih belum di buka kan hati oleh Allah....ntah mcm mana bila dah join group 6 merah....terbuka hati pulak nak mencuba....

Dulu2 pernah cuba makan oat, tapi x pernahnya nak habis 1 paket kecik tu.....akhir sekali masuk tong sampah sbb dah tamat tarikh luput....bukan sekali tapi berkali....

Harap2, kali ini menjadi dan boleh habiskan 1 bungkus tu....


mlm semalam makan oat dgn kari daging...
mlm ni makan oat dgn asam pedas..
ummmmmmph..sedap..cubala...
x kurus pun xapa, asalkan sihat..
:)
Read more ...

Sunday, 20 April 2014

Selawat....mengajar dgn tenang


Allahumasolialasaidinamuhammad....

Alhamdulillah....
Dengan keizinan Nya...saya mendapat idea untuk mengajar dan mendidik anak2 murid ku....

Saya memperolehi nya apabila mendengar sebuah ceramah yang disampaikan oleh ustaz Yusof Mansur, penceramah dari Indonesia.....

Ceramah itu bukan berkaitan dengan mendidik tetapi berkaitan dengan sedekah.....

Apa yang saya perolehinya ialah, ustaz tersebut telah menyuruh kita sentiasa berselawat jika kita ingin kan sesuatu...yakin dengan kuasa selawat....

Dan beliau  memberitahu, beliau mengamalkan selawat sebanyak 10 x kepada pelajar2nya sebelum mula mengajar...

Hari ini saya telah memulakan langkah dgn menyuruh pelajar2 saya untuk berselawat sebanyak 10 x sebelum saya mula mengajar. Alhamdulillah,  saya dpt mengajar dgn tenang dan boleh mengawal perasaan sya, sedangkan kelas yang saya ajar mmg sentiasa bermasalah....pelajar2 pun tidak bermasalah, dan semuanya mendengar kata...

Alhamdulillah......

Read more ...

Friday, 28 March 2014

Homemade keropok lekor

Hahaha....
Guna bm utk menguli.....asalnya nak buat bebola ikan, tetiba suami balik dari kerja...terus dia ambil alih....
Bebola ikan jadi keropok lekor...
Sedap juga....cuma keras sikit sebab guna tepung ubi.....sepatutnya guna tepung sagu....anak tauke keropok yang bagitahu..(suamiku anak tauke keropok)

Read more ...

Kerja kayu tingkatan 2sc

Read more ...

Rewang auntie acah kahwin

Read more ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...