trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Monday, 26 January 2015

Kasih seorang ayah

Kasih seorang ayah....
Melayan Diyanah yang merajuk...x nak pergi sekolah bila ummi kata tak dapat pindah...

Suami memujuknya dengan menaiki motor...
Suami ku seorang yang penyayang...
Sangat kasih kepada anak-anaknya...tidak kira lelaki ataupun perempuan

Read more ...

Sunday, 25 January 2015

Jejak kasih

Setelah 24 thn, baru bertemu kembali..
Bertemu di PPD Batu Pahat...
Rakan baik di sekolah agama seri maimon...
Rakan meniru semasa periksa...aye, min, ana n norhaning..
Rakan makan2 sewaktu kelas cikgu Kassim...
Rakan gelak ketawa...
Rakan datang lambat ke sekokah agama..
Rakan pakai selipar gi sekolah agama...
Dan banyak lagi...kenangan kita bersama....

Geng kita...aku, siti noraya, siti aminah, norhana dan norhaning...
Agak2nya la...bila kita boleh berjumpa.....rindu kamu semua

Read more ...

Wednesday, 14 January 2015

Rayuan ku gagal..kpm..o..kpm

Hari ini keputusan permohonan rayuan untuk berpindah telah keluar...

:(  :(   :(

Sedih.....x terkata.....

X sampai hati nak bagitau anak2..
Bila berbual2 dengan anak2, yg ummi x dapat pindah..anak2 terus menangis....
"Kakak nak ummi....kakak nak ummi pindah kuantan"
" abg nak ummi...."
" hakim sayang ummi...."
" aain nak ummi..tp aain nak duduk kuantan dengan ayah dan ummi....aain x nak ummi balik batu pahat"
" ana nak ikut ummi"

Berderai air mata ku bila mendengar pujuk rayu anak2 ku.....

Macam mana aku nak menghadapi situasi ini, bila cuti tanpa gaji ku selama sebulan ini dah habis.....x dapat aku bayang kan perasaan anak2 yg berada dikuantan tanpa ummi....

X dapat aku bayangkan emosi zahin n diyanah bila aku dah mula kerja semula di batu pahat.....adakah setiap pagi aku harus memujuknya utk pergi ke sekolah tanpa deraian air mata.....dan tanpa janji2 yg aku sendiri tidak dapat tunaikan...." ummi janji yea....ummi balik awal..aain x nak duduk lama2 kat sekolah"

Macam mana ummi nak tunaikan wahai anakku..umi mengajar sesi petang..sampai rumah nnt mesti dah pukul 7.00 malam.....

Macam mana nanti suamiku menguruskan anak2 yg 3 org utk ke sekolah...bekalan untuk anak2....gosok baju utk anak2...tolong anak2 buat homework makan minum anak2..kejutkan bangun pagi..

Ya Allah.....kau permudahkan la urusan hambamu ini....

Wahai KPM...kasihani la pekerjamu ini....permudahkan urusan kami....macammana saya nak bekerja dengan tenang, jika berpisah dgn anak2 dan suami.....

Apakah kriteria yg kpm pilih untuk meluluskan permohonan kami ini...
Kenapa ada guru yang tidak membuat rayuan, tetapi permohonan pindahnya diluluskan..

Kenapa kami yang bertungkus lumus....mohon cuti....paksa suami mohon cuti....keluar belanja..semata2 utk membuat rayuan di putrajaya....tetapi permohonan kami gagal??????

Kenapa?????????

Fahamilah perasaan kami ini......

Hilang semangt saya utk bekerja...
Sedih bila suami kata...." xpe la ygg..ygg ambik cuti tanpa gaji lagi....kita makan la apa yg ada saje....kita berjimat2...

Dan anak2 kata....ummi jual nasi lemak .....nnt ummi boleh dapat duit...ummi x payah balik batu pahat lagi..... :(((

Menitis air mata ku.....anak2 memahami masalah yg dihadapi.....

Ya Allah...berilah kami petunjuk.....

Read more ...

Tuesday, 13 January 2015

BBQ di musim banjir

Merasmikan dapur gas baru....
Dapur gas yang lama telah berkecai...

Read more ...

Thursday, 1 January 2015

Pasca banjir Disember 2014 -part 3

30.12.2014

Terjaga dari tidur pukul 4.00 pagi...
Pergi ketandas....tiba2 kedebuk.....ahhhh...sakitnya...terjatuh tergolek di dalam tandas...ujian....

Hari ini pendaftaran tahun 1 untuk Abdurrahman Hakim di SK Sg.Talam...

Alhamdulillah...hari ini hujan renyai2..?saya hanya membuat kerja2 ringan sahaja...membasuh pinggan mangkuk, periuk...tikar2...khemah dan segala2 yg ringan


Read more ...

Pasca banjir Disember 2014 - part 2

29.12.2014

Alhamdulillah...kami sangat2 bersyukur kerana lumpur x byk dalam rumah kami, walaupun air banjir dah surut 3 hari..lantai dah kering...

Anak2 juga turur membantu...


Seronok anak2 dapat bermain air hujan...
Cuaca hujan...sejuk....letih...perut pun rasa lapar....
Kami pinjam rice cooker kawan suami(fahmi)
Kami masak nasi..dan suami membeli sup daging....
Ya Allah...nikmatnya dapat makan....selera sungguh kami makan...anak2 pun berselera...kami bersyukur kerana anak2 x memilih makanan...mereka makan apa2 saja makanan yg kami beri....didikan dari kecil sangat penting...lagi satu tunjukkan dan ceritakan kesusahan org lain....insyallah mereka akan faham


Alhamdulillah...hari ini kami dapat bersihkan bilik utama dan bilik no.3....ok cukuplah tu....esok sambung lagi.....dah letih...kena rehat juga...x perlu tergesa2...buat ikut kemampuan...
Kesihatan perlu dijaga juga....
Selamat malam.....
Read more ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...