trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Friday, 3 July 2015

Dunia baruku....

Sekolah baru....dunia baru

Diamanahkan untuk mengajar subjek pav (perabot) tingkatan 1...
Orang baru...kenalah terima apa saja....tanpa menolak..😢😢

Sepintas lalu, bila tgk silibus tingkatan 1 macam senang...tp bila diperhatikan....agak sukar juga, sebab x de buku teks sebagai bahan rujukan....hanya semata2 bergantung kepada modul sahaja....modulnya pun ringkas....pandai2 cikgu yg mengajar lah yg akan mengolahnya....

Teringat zaman 13 tahun yg lepas.....apabila berpindah ke segamat...tlah diamanahkan untuk mengajar subjek reka cipta...x de bahan rujukan dan yg paling malang lagi saya adalah perintis kelas reka cipta di smkpt segamat... bermula dgn zero...berkat dorongan dan sokongn suami, akhirnya saya berjaya menguasai subjek reka cipta....suami yang paling banyak membantu....

Kini sejarah bermula lagi....bezanya..sini dah ada perintis subjek pav...dah 3 tahun berjalan..jadi ...adalah bahan rujukan....

Semoga saya dapat memberi yang terbaik kpd pelajar2 smkss spt mana saya memberi khidmat yg terbaik kpd pelajar2 smkpt suatu ketika dahulu...aamiin

Read more ...

Tuesday, 30 June 2015

Menu berbuka puasa 1- 12 ramadan

Alhamdulillah....

Ramadan kali ini sungguh bermakna....
Permohonan pindah telah dimakbulkan oleh Allah swt...
Syukur yang tak terhingga.....

Dan paling best sekali....sejak 2 ramadan hingga sekarang, belum pernah lagi menjejak kaki ke bazar ramadan...1 ramadan terpaksa beli makanan untuk berbuka di bazar kerana pada hari tersebut, baru sampai dari Batu Pahat...penat drive....melayan anak2 yang baru sehari berpuasa...melayan kerenah anak2 yg rindu pada umminya...x pe la....belilah nasi ayam di area sg.soi.....

Anak2 lelaki dan suami berbuka puasa di surau....surau sini special...kalau di johor cuma berbuka dgn bubur lambuk...tapi disurau tpt kami tinggal ni berbuka seperti mana berbuka di rumah...ada macam2 lauk pauk dan kuih muih...yg pasti setiap hari berbeza menunya...itulah yg menjadi semangat org2 lelaki kat rumah ini berbuka di surau...

Kami yg dirumah makan ala kadar ....ikut kemampuan ummi nak masak...kalau rajin, makan special...kalau malas makan apa yg ada jea...

Yg pasti anak2 x nak beli makanan kat luar...kadang2 kesian juga kat anak2 yg kat rumah ni (anak perempuan)..asyik makan benda yg sama dan biasa2 saja...yg lelaki dapat makan special di surau...alhamdulillah..anak2 perempuan ummi baik2..x pernah merungut..makan apa saja yg dimasak oleh ummi...syukur dapat anak2 yg tak memilih makanan...

Baru seminggu disini, belum tahu lagi jalan2 untuk shopping...sabar yea anak2 perempuan ummi, nanti ummi dah tahu jalan ummi bawa anak2 perempuan ummi jalan2 cari makan...

Oleh kerana sekolah satu sesi..jadi masa pdp nya agak panjang..pukul 2.30ptg baru habis kelas...sebelum balik.... solat zohor dulu...itu..ini..begitu...begini..pukul 3.00ptg baru nak start enjin kereta berangkat balik ke rumah...sampai rumah dah dekat pukul 4.00ptg...cuaca sangat panas..itu yg buat ummi malas nak gi bazar ramadan....sampai  rumah melepakkkkk....x larat...

Kadang2 berangan....alangkah baiknya jika ke dapur jea..tgk2 dah tersiap makanan di meja....x perlulah nak masak...(hanya angan2 sahaja) harap2 boleh jadi kenyataan....aamiinn...

Impian dihati berbunga2 nak gi solat terawih setiap malam...best... solat terawih kat sini ada rehat...4 rakaat..tazkirah 20 minit...sambung lagi 4 rakaat dan 3 rakaat solat witir...x kerkejar2...ruang solat pun ada aircond......syukur..akhirnya dapat juga solat terawih berjemaah kat surau...ku sangka panas hingga ke ptg ...rupanya hujan ditengah hari...hanya dapat solat terawih 6 kali sahaja..😢😢😢😢

X dapat nak teruskan lagi sebab Diyanah menangis setiap kali dikejutkan dari tidur apabila selesai solat terawih....malas nak mengeruhkan keadaan..akhirnya ambil keputusan ..x gi lagi solat terawih ....muktamad.... .

Read more ...

Wednesday, 17 June 2015

Selamat tinggal smks

Petang tadi..sambil makan2 saki baki pot luck....sembang2..tetiba hati menjadi sayu apabila sesi maaf bermaafan berlangsung...
Sedih hendak meninggalkan rakan2 sesi petang yang baik2.....sangat2 dirasai...walaupun saya baru bersama mereka selama 2 tahun setengah, tetapi keakraban kami seperti kami sudah bersama selama 10 tahun.....

K.mila, k.armiza, k.sukma, dd, suriyati,arny,muslinda, hawa, romi,aznida, masintan, huda, k.ruhilla, k.roslina, marliza dan guru2 lelaki sesi ptg..anda semua sentiasa di dalam ingatan saya sampai bila2....

Penawar suka dan duka...anak murid yg selalu menghiburkan hati cikgu
Terima kasih kepada semua warga smks yg memberikan hadiah..
Semoga anda semua dilimpahi rezeki yg berganda2...aamiin

Read more ...

Majlis Perpisahan ...KEBIRU

Hari ini adalah hari terakhir di smks...gembira, suka dan sedih pun ada..
Gembira dapat berpindah dan duduk semula bersama- sama suami dan anak2...
Sedih meninggalkan rakan2 yang baik hati ....

Walaupun hanya 2 tahun setengah berkhidmat di smks, tetapi mereka tetap meraikan kami...seumpama kami sudah lama berkhidmat. Inilah satu2nya sekolah yang meraikan guru2 yg berpindah...walaupun guru itu baru berkhidmat beberapa bulan saja di sekolah ini.

Terima kasih saya ucapkan kepada guru2 di smks terutamanya KEBIRU kerana menganjurkan majlis perpisahan ini.

Tak lupa juga saya ucapkan kepada tuan pengetua..en.abd.rashid yg banyak membantu saya terutamanya meluluskan semua cuti2 saya...dan memahami masalah saya, menyokong permohonan pindah saya dan membantu saya .Hanya Allah saja yg dapat membalas jasa en.rashid.

Saya mendoakan agar en.rashid di berikan kesihatan yg berpanjangan, dimurahkan rezeki yg berganda2 dan sentiasa dirahmati oleh Allah..aamiinn

Read more ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...