trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Thursday 14 August 2014

Belum masanya...

Tinggal kenangan.....
Entah kenapa...tiba2 teringat semula kenangan di lekoleko....
Malam ni tiba2 Diyanah menangis terjerit2..entah apa yang di mintanya.....nak peluk ummi..sedangkan ummi ada didepannya...menangis dan terus menangis tanpa henti selama 1 jam....bukan menangis biasa, tetapi terjerit2 sehingga Diyanah sendiri kata sakit tekak...x tahu nak buat apa..biarkan la Diyanah menangis....anggapanku...penat menangis nnt tidurla...

Alhamdulillah..Diyanah dah tidur..tapi aku pula yang tidak boleh tidur..waktu masih awal lagi sekitar pukul 1.00 pagi...
Masih memikirkan dimana aku meletakkan dompet ku yang usang itu... aku sangat sayang kat dompet itu....dibelinya pada tahun 2005 semasa lawatan ke Kelantan bersama suamiku..harganya hanya RM10.00....tapi tahan lama.. dibeli di Rantau Panjang...dah byk kali juga aku membeli dompet yg mahal2..yg berjenama..tetapi hanya mampu bertahan memakainya selama 1 atau 2 bln...kerana penggunaannya tidak secekap dompetku yang berharga RM10.00

Penat aku memikirkannya....
KRONOLOGI...
1. Lepas hantar anak2 ke sekolah tadika..aku singgah di Petronas untuk mengambil duit...aku beli sekali roti dan mee segera perisa tomyam yang dipacking dalam cawan...tiba2 teringin nak makan maggi...bayar dikaunter..lps tu aku keluar...dan masuk ke kereta..

2. Sampai rumah, aku ambil semua barang2 yg aku beli dan juga hset...letak atas meja ruang tamu...aku keluar rumah sidai kain dan buat apa2 kerja berkaitan jemur menjemur...

3. Siap kerja di luar rumah aku pun masuk dan makan mee segera...x lama lps tu ada panggilan dari sykt xxxx..nak hantar mesin basuh katanya...

4. Penghantar mesin basuh pun sampai...aku ambil langkah berjaga2 dengan menyembunyikan h,set dan handbeg ku di tempat yang selamat...maklumla..hanya aku seoramg sahaja di rumah, dan jiran2 sebelah semuanya x ada....sunyi sepi....aku pun lepak2 diluar rumah sambil2 membuat kerja ....aku biarkan sepenuhnya org tu buat sendiri di dalam rumah....aku duduk di luar..maklumla..byk kes rogol berlaku bila suri rumah berada seorg diri di rumah.....

5. Lepas siap pasang mesin basuh, pekerja tu pun balik....waktu dah pukul 11.00 pagi...aku bersiap2 nak ke sekolah...tiba2 teringat si Zahinfaris nak beli mainan kat kedai runcit Wandy...aku pun selongkar hbeg...kecewa....dompet ku dah x ada lagi...ada duit sebanyak RM500 yang baru aku ambil dari mesin atm tadi...

6. Kesimpulannya...aku x tahu mana dompet aku....
    Adakah tercicir di petronas..atau
    Adakah tercicir di rumah..atau
    Adakah diambil oleh pekerja sykt xxx tu....

Alhamdulillah..berkat didikan dari suamiku..aku x rasa terkilan atau gelisah bila dompetku hilang....x rasa pun duit rm500 yang baru diambil tadi dah hilang...
Atas prinsip..x ada rezeki...atau....ujian dari Allah...
Kalau ada rezeki, jumpala nnt...

Yg aku terkilan adalah..dompet kesayanganku itu yg hilang...

Allah dah bagi aku nikmat yang lebih besar lagi iaitu mesin basuh automatik 16kg...ini paling nikmat bagiku...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...