trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Tuesday 21 April 2015

Miss u......

Hari ni baru 21 hari aku berjauhan dgn anak2 dan suami... walaupun setiap hujung minggu aku pulang ke kuantan...tetapi hati ini semakin lama semakin rindu pada anak2...semakin menguji kesabaran dan keimananku....

Seusai solat....sering terbayangkan anak2 dan suami...
Terbayang semula si zahin yang menangis dan memujukku supaya jgn balik ke bp setiap kali aku ingin menggosok baju...
Terbayang wajah naufal yg sentiasa sedih dan ingin memelukku setiap kali malam ahad...mlm yg aku akan balik ke bp..
Terbayang wajah hakim dan faqihah yg inginkan pelukkan ku...
Terbayang wajah suami yg terpaksa menguruskan anak2....
Dan terbayangkan keadaan diyanah yg akan menangis setiap kali sampai di batu pahat......

Ya Allah....berikan aku kekuatan untuk menghadapi segala ujian mu...
Kuatkanlah iman ku....
Cekalkan la hati ku...
Berilah aku kesabaran dan ketenangam untuk menghadapi ujian ini...

Perancangan mu sangat baik....
Akhirnya...aku menemui hikmah disebalik ujian ini...
Dan....inilah ujian yg aku kena hadapi untuk membalas segala rahmatmu...aku redho ya Allah....



Ya Allah....kuatnya tarikan rindu seorang ummi terhadap anak2nya..,
Saat aku menulis ini...tiba2 anakku hakim menelefon...mengatakan ' hakim rindu ummi'.. skg masih pukul 6.50 pagi...

Ya Allah..berilah kekuatan kepada suami dan anak2ku untuk menghadapi ujian ini...
Air mata ku mengalir....dengan derasnya......

 ○  ○




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...