trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Wednesday 25 February 2015

Nak cuti lagi...

Sekejapnya masa berlalu....
Lagi sebulan cuti tanpa gajiku akan habis....
Kalau ikutkan hati, hendak saje aku cuti sampai akhir tahun...
Tapi memikirkan kawan2 yang terpaksa relief kelas aku....terpaksa aku pendam saja keinginan itu....

Ya...mungkin mereka memahami...tapi aku faham sangat, pasti mereka merungut2 sebab aku cuti...walaupun cuti aku ni bukan nya bergaji..tapi tanpa gaji....

Kalu dulu..disekolah lama, aku pernah ambil cuti tanpa gaji, tapi pengetua aku terus mohon guru ganti...jadi x kisahlah berapa bulan aku nak cuti, sebab dah ada guru pengganti...dulu aku ambil cuti 6 bln tanpa gaji...

Tapi...disini mereka tidak mengambil guru ganti, sedangkan semasa aku memohon cuti dgn pengetua lama, pengetua terus bagitau cc supaya mencari guru ganti...entahla...aku pun x faham prosedur ambil guru ganti...

Ya..,disini ada pro n kontra nya...

Kawan2 akan bergembira bila aku kembali bekerja..mereka tidak perlu relief kelas aku lagi...masa mereka akan jadi seperti biasa...ada ruang masa untuk berehat..

Tetapi aku...bila dah kembali bekerja...jiwa ku menangis....lemah...tiada motivasi untuk mengajar....mengenangkan anak2 dan suami yang berada di kuantan...anak2 pun menangis bila aku tinggalkan mereka di kuantan bersama ayahnya...kesian kat anak2 ku....

Siapa yang nak mengajar mereka pada waktu malam...
Siapa yang nak temankan mereka buat kerja sekolah...
Sapa yang nak masak waktu pagi utk bekal mereka...
Siapa yang nak tenangkan emosi mereka, bila mereka dibuli disekolah...
Siapa yang nak layan perasaan gembira mereka...
Siapa yang nak melayan perasaan duka mereka...
Siapa yang nak memberi motivasi kepada mereka jika mereka tewas....

Ya Allah...kau kuatkan hati ku ini.....disaat ku menulis ini..air mata ku bercucuran tanpa henti....
Besarnya ujian yang kau berikan kepada kami ini....

Wahai suamiku..kau seorang suami yang sangat...sangat baik dan penyayang...kau sanggup menawarkan diri untuk menjaga anak2 ..
Kakak 9 tahun...naufal 8 tahun...hakim 7 tahun...zahinfaris 5 tahun...

Kau terpaksa mengambil tugas2 diatas.....

Ku harap semoga ada kegembiraan yang akan menanti keluarga kita nanti...insyalllah....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...