trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Thursday 18 September 2014

Kuantan....kami datang...

Cuti sekolah telah bermula pada 12 seotember 2014..hari jumaat..

Saya dengan rela hati telah memberitahu mr.suami nak ke kuantan bersama2 dgn anak2.... inilah first time saya membawa kereta sejauh ini.....sejak mendapat lesen kereta...20 tahun yg lepas.. entah dari mana kekuatan datang.....sedangkan saya ini seorang yang penakut untuk membawa kereta bagi perjalanan yg jauh. Perjalanan saya hanyalah dari rumah ke tempat kerja dan bandar batu pahat..itu sahaja.....

Mungkin disebabkan jarak perjalanan saya yang agak jauh dari rumah ke tempat kerja, dan keadaan jalan yang bengkang bengkok ..naik bukit dan turun bukit...selekoh tajam dan merbahaya..menyebabkan saya ada keyakinan untuk membawa kereta ke kuantan....

Mr.suami pun terkejut....x sangka isterinya berani membawa kereta dari batu pahat ke kuantan bersama 5 org anak....

Fuhh!!!perjalanan yg sangat2 mencabar....dgn ragam dan keletah anak2 di dalam kereta....sepanjang perjalanan 5 jam ke kuantan...lagu kegemaran anak2 frozen...qunut nazilah dan zikir menjadi hidangan....

isi perut dulu sebelum bertolak..ummi malas nak masak sbb nnt kena bawa kereta....makan di gerai makan banang jaya..

alhamdulillah semuanya dipermudahkan oleh Allah.....bertolak dari batu pahat pukul 9.45 pagi dan sampai di kuantan pukul2.45 ptg...

Satu pengalaman yg sangat berharga...lepas ni kalau dah duduk kat kuantan, bolehlah balik sendiri kerumah emak waktu cuti sekolah.... 
:)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...