trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Sunday 20 April 2014

Selawat....mengajar dgn tenang


Allahumasolialasaidinamuhammad....

Alhamdulillah....
Dengan keizinan Nya...saya mendapat idea untuk mengajar dan mendidik anak2 murid ku....

Saya memperolehi nya apabila mendengar sebuah ceramah yang disampaikan oleh ustaz Yusof Mansur, penceramah dari Indonesia.....

Ceramah itu bukan berkaitan dengan mendidik tetapi berkaitan dengan sedekah.....

Apa yang saya perolehinya ialah, ustaz tersebut telah menyuruh kita sentiasa berselawat jika kita ingin kan sesuatu...yakin dengan kuasa selawat....

Dan beliau  memberitahu, beliau mengamalkan selawat sebanyak 10 x kepada pelajar2nya sebelum mula mengajar...

Hari ini saya telah memulakan langkah dgn menyuruh pelajar2 saya untuk berselawat sebanyak 10 x sebelum saya mula mengajar. Alhamdulillah,  saya dpt mengajar dgn tenang dan boleh mengawal perasaan sya, sedangkan kelas yang saya ajar mmg sentiasa bermasalah....pelajar2 pun tidak bermasalah, dan semuanya mendengar kata...

Alhamdulillah......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...