trx.indexO
zwani.com myspace graphic comments
Islam graphics

Thursday 23 October 2014

RUMPUT TIRUAN


Rumput Tiruan Cara Mudah Memasang Rumput Tiruan!
Rumput tiruan kini semakin menjadi pilihan ramai kerana beberapa faktor antaranya lebih mudah diselenggarakan, sesuai untuk ruang laman yang kurang pendedahan cahaya matahari, lebih jimat, tahan lama dan cantik sentiasa. Namun tahu kah anda cara yang betul untuk memasang rumput tiruan ini? WEB Impiana ada info untuk anda.
1.       Bersihkan kawasan yang hendak diletakkan rumput tiruan daripada sebarang kotoran termasuklah rumpai, tumbuhan lain dan juga batu. Semburkan racun rumpai di keseluruhan kawasan supaya tiada rumpai yang akan tumbuh kelak.

2.       Setelah selesai, letakan lapisan pasir kasar dan dipadatkan untuk mendapatkan permukaan datar yang rata atau mengikut level design yang dikehendaki.

3.       Pastikan aliran atau water hazard di ambil kira ketika pasir dipadatkan supaya tiada kawasan yang menakung air. Gunakan water sod roller untuk memudahkan kerja.

4.       Letakan lapisan weed barrier dan di pakukan pada tanah supaya ia tidak bergerak dan menghalang daripada sebarang rumpai tumbuh di dasar rumput

5.       Bentangkan rumput tiruan memenuhi ruangan yang telah ditetapkan.

Kredit: laman impiana

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...